تبلیغات پیامکی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
شاید شما هم مثل هزاران نفر دیگر از انبوه پیامهایی که روزانه دریافت میکنید، خسته شده باشید و وقتی اسم تبلیغات پیامکی به گوشتان بخورد، این روش تبلیغاتی را بسیار کم اثر و پیشپاافتاده تصور کنید. البته حق هم دارید چون همه کسبوکارها بهدرستی از این روش استفاده نمیکنند و همین باعث شده بیشتر از آن که به تبلیغ محصول یا خدماتشان بپردازند، برای افراد مزاحمت ایجاد کنند. با تمام این تفاسیر شاید بپرسید:
“آیا با وجود روشهای بهروز آنلاین، هنوز هم این نوع تبلیغات برای کسبوکار شما جواب میدهد یا خیر؟” در این مقاله به جواب این سوال میرسید.
علت اینکه این روش گاهی آزاردهنده و بیاثر جلوه میکند این است که ما روزانه پیامکهای زیادی را دریافت میکنیم و از جاهایی این پیامها برای ما ارسال میشود که تمایلی به دریافت آن نداریم و اجازه ارسال پیامک را به آنها ندادهایم؛ بنابراین باید بهدرستی از این ابزار استفاده کنیم تا اثربخشی لازم را داشته باشد.
طبق آمار جهانی، ۳٫۸ میلیارد تلفن هوشمند در سراسر دنیا وجود دارد و همین امر امکان قرار دادن لینک وبسایتها را در پیامک افزایش داده است. همچنین باعث ارتباط مشتری با سایر کانالهای ارتباطی شما میشود. از آنجایی که افراد دائماً تلفنهای همراه خود را در دست دارند، ارتباط با مشتری از طریق ارسال پیامک آسان است؛ بنابراین اگر میخواهید رشد مداوم در کسبوکار خود را حفظ کنید، بسیار مهم است که در مورد بهترین شیوههای تبلیغات پیامکی نیز اطلاعاتی را کسب کنید.
تبلیغات اس ام اسی، سریعترین راه برای جلب نظر مخاطبانی است که از قبل با کسبوکار شما آشنایی دارند. میتوانید در عرض چند دقیقه با راهاندازی کمپین تبلیغاتی، به گروهی فعال از افراد دسترسی پیدا کنید. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این افراد پیامتان را بخوانند و به CTA شما عمل کنند.
اگر مشتاق هستید که در این باره بیشتر بدانید، با ما در این مقاله همراه شوید.
تبلیغات پیامکی چیست؟
تبلیغات پیامکی، پیامهای متنی هستند که بیشتر برای دستیابی به اهدافی مانند ترغیب گروهی از مخاطبان برای خرید محصول یا استفاده از خدماتتان مورد استفاده قرار میگیرند. حتی گاهی برای معرفی یک برند به افراد، این روش میتواند مؤثر باشد. هدف از ارسال پیامک تبلیغاتی این است که گیرنده را درگیر کرده و تحت تاثیر قرار دهیم. از طریق پیامهای متنی میتوان متونی شامل تبلیغات محصول یا برند، کمپینها، اخبار، بهروزرسانی و موارد دیگر را ارسال کرد.
در این نوع تبلیغات، شما علاوه بر اینکه میتوانید افرادی که پیامک را دریافت میکنند و نوع محتوا و زمان ارسال را تعیین کنید، قادر به ردیابی لینکهایی هستید که افراد روی آن کلیک میکنند. این تبلیغات را برای مخاطبان سرد یعنی مخاطبانی که هنوز با کسبوکار شما آشنایی ندارند، ارسال نکنید. هرکسی که از کسبوکار شما یک پیامک تبلیغاتی دریافت میکند، باید رضایت کامل داشته باشد. مثلاً خودش در خبرنامه ثبتنام کرده و شماره خود را در اختیارتان قرار داده باشد. پس از دریافت مجوز، میتوانید تبلیغات خود را برایشان ارسال کنید.
انواع پیامک برای مشاغل
شما میتوانید دو نوع پیامک را بهعنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود پیادهسازی کرده و برای مخاطبان خود ارسال کنید:
- پیامهای متنی تبلیغاتی یا پروموشنال
- پیامهای تعاملی یا ترنس اکشنال.
- پیامهای متنی تبلیغاتی
پیامکهای تبلیغاتی متونی هستند که برای افزایش فروش، تبلیغ یک محصول یا افزایش آگاهی از برند برای مخاطبان خود ارسال میکنید. شما میتوانید این نوع پیامها را برای اطلاعرسانی به مشتریان خود هنگام عرضهٔ محصول جدید، ارائه فروش یا تبلیغ ویژه، به اشتراک گذاشتن اطلاعیههای شرکت، تبلیغ رویدادهای برند و حتی ارائه نکاتی در مورد نحوهٔ استفاده بهینه از محصولاتی که میفروشید، بکار ببرید. مثلاً میتوانید برای کاربری که در سایت شما ثبتنام یا کالایی را به سبد خرید خود اضافه کرده است، جهت خوشامدگویی یا گاهی یادآوری سبد خرید رها شده، پیامی ارسال کنید.
- پیامهای متنی تعاملی
پیامکهای تعاملی حاوی اطلاعاتی هستند که مشتریان شما به آنها احتیاج دارند و باعث میشود که خرید نهایی را انجام دهند. در این پیامها میتوانید در پنل خود دریافت پیام از سوی مشتری را نیز فعال کنید تا بتوانند پاسخها، نظرات و هرگونه مشکلی را برای شما ارسال کنند؛ مانند اطلاعات تأیید سفارش یا اطلاعات حملونقل. اگر مشتری خریدی انجام دهد، ارسال پیام برای زمان تحویل میتواند راهی عالی برای اطلاعرسانی به او باشد. این امر باعث وفاداری مشتری میشود.